Na Štedrý deň si Štvorkári veľa volali, písali aj dátovali

Vianoce sú časom, kedy myslíme na svojich najbližších a kedy si tradične navzájom aj viac voláme, píšeme si vianočné priania a stále častejšie sa spolu spájame navzájom aj virtuálne cez internet. Práve vďaka mobilným technológiám a internetu dnes dokážeme ostať v kontakte s blízkymi odkiaľkoľvek.

27.12.2021 (Webnoviny.sk) –

  • Zákazníci prevolali 2,28 milióna minút
  • Zákazníci 4ky poslali 1,82 milióna SMS
  • Zákazníci 4ky predátovali 133,8TB TB dát

Vianoce sú časom, kedy myslíme na svojich najbližších a kedy si tradične navzájom aj viac voláme, píšeme si vianočné priania a stále častejšie sa spolu spájame navzájom aj virtuálne cez internet. Práve vďaka mobilným technológiám a internetu dnes dokážeme ostať v kontakte s blízkymi odkiaľkoľvek.

Na Štedrý deň využili Štvorkári naplno aj štedré paušály a dáta od 4ky. Zákazníci štvrtého operátora počas Vianoc pretelefonovali spolu 2,28 milióna minút, pričom priemerná dĺžka štedrovečerného hovoru bola 140,8 sekúnd. To je o trochu kratšia priemerná dĺžka hovoru oproti 162,5 sekundám pred rokom, ale počet vykonaných hovorov počas 24. decembra 2021 stúpol medziročne o pekných 11,7%. Zákazníci taktiež poslali 1,82 milióna SMSiek, pričom sa prejavuje dlhodobí trend nárastu využívania online messaging aplikácii na posielanie správ oproti klasickým textovým SMSkám.

„Mobilní zákazníci 4ky dokázali počas Štedrého dňa predátovať 133,8 TB dát, čo prestavuje medziročný nárast o 13,8%. Je tiež vidieť, že zákazníci 4ky sa nijako neobmedzujú ani pri využívaní dát v zahraničí, keď spotreba dát v medzinárodnom roamingu medziročne narástla až 2,67 násobne oproti minuloročnému Štedrému dňu,” uviedol Patrik Kollaroci, technický riaditeľ mobilného operátora 4ka.

Najviac si ľudia medzi sebou volali medzi 10:00 hod. a 11:00 hod., keď celkovo spolu prevolali 232 tisíc minút. Zaujímavé je, že je to rovnaká hodina ako pred rokom, ale objem minút medziročne počas tejto hodiny stúpol o 2%. Naopak útlm hlasovej prevádzky nastal medzi 17:00 hod. a 18:00 hod., keď zákazníci zasadli za štedrovečerné stoly. Druhý vrchol hlasovej prevádzky bol zaznamenaný o 20-tej hodine.

Mobilná dátová prevádzka dosiahla vysoké hodnoty od 10-tej hodiny doobeda, pričom jej objem mal relatívne rovnaký a stabilný trend počas celého dňa. Vrchol mobilnej dátovej prevádzky bol zaznamenaný medzi 20. a 21. hodinou. Mierny pokles dátovania nastal medzi 17:00 a 18:00, čo je tradične okamih štedrej večere. Pokles dátovania nastal až po 23. hodine, keď sa v rodinách začal čas spánku.

Informačný servis

Viac k témam: PR, Štedrý deň
Zdroj: Webnoviny.sk – Na Štedrý deň si Štvorkári veľa volali, písali aj dátovali © SITA Všetky práva vyhradené.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *